16 Ağustos 2017 Çarşamba

Phaselis Antik Kenti

Antik Şehirler; Phaselis...

Phaselis, anlamı, tanrıların koruduğu yer anlamına gelir...

Antalya Kemer yakınlarında bulunan antik kent. Çam ve sedir ormanları arasında yer alan antik kente gittiğimde çok etkilendim. Bütün gün burada kaldım. Güneşlendim,kitap okudum masmavi ve tertemiz olan denizine girdim,doğayı gezdim, kent kalıntılarını inceledim. Arı vızıltıları ve denizden gelen yumusacık dalga seslerinden baska hic birsey duyulmaz; huzur verir. Fotoğrafa baktığınızda phaselis koyu'nu, tiyatroyu ve diğer kalıntıları görmeniz mümkün.Su kemeri,tiyatrosu,hamamı ve agorası halen ayakta.
Buraya uğramadan geçmeyin. Beni de 'yad' etmeyi unutmayın. Son olarak, üç limana sahip olan Phaselis'e giderken yanınızda buğu yapmayan bir deniz gözlüğü de götürürseniz enfes sualtı görüntüleri sizi bekler.

Fotoğraf phaselis.org'dan alınmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder